المدرسة الافتراضية للترجمة وفنون اللغة العربية (جيمارا)

The Virtual School of Translation and Arabic Related Arts (JEEMARA)

2019 Global Education Monitoring report

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2019 Global Education Monitoring report

    Although addressing all types of population movements, the 2019 Global Education Monitoring report stresses that it is asylum seekers and refugees – whether displaced by conflict or natural disaster and whether internally displaced or displaced across borders – who are most at risk of losing out on education. In signing the New York Declaration for Refugees and Migrants in September 2016, countries committed to ensuring that all refugee children would be in school within three months of arrival in their host country; over the following two years, an estimated 1.5 billion refugee school days have been lost, while asylum-seeking children in detention centres in countries like Australia, Hungary, Indonesia, Malaysia and Mexico face partial or total exclusion from education opportunities.

    على الرغم من معالجته لجميع أنواع حركات السكان، يشدّد التقرير العالمي لرصد التعليم على أنّ طالبي اللجوء واللاجئين هم الأكثر عرضة لخطر الخسارة في التعليم. فمع توقيع إعلان نيويورك من أجل اللاجئين والمهاجرين في سيبتمبر/أيلول عام 2016 تصبح البلدان ملتزمة بضمان التحاق كل الأطفال اللاجئين بالمدارس خلال ثلاثة أشهر من وصولهم إلى البلد المضيف، وعلى مداد العامين التاليين ضاع ما يُقدّر بمليار ونصف من أيام اللاجئين المدرسية، في حين يواجه الأطفال من طالبي اللجوء في مراكز الاحتجاز في بلدان مثل أستراليا والمجر وأندونيسيا وماليزيا والمكسيك الإقصاء الجزئي أو الكامل من فرص التعليم.



    The report calls on policymakers to fully include migrant and displaced children and youth in national education systems and to adapt these systems to new arrivals’ needs. Accelerated learning programmes are needed to offset the effects of interruptions to education. Teachers need to be supported to address a wide range of challenges related not only to their students but also to their working conditions. And refugees’ qualifications and prior learning must be recognised to avoid wasting potential.

    ويدعو التقرير صانعي السياسات إلى شَمل المهاجرين والمُهَجَّرين قسريًّا من الأطفال والشباب في المنظومة التَّعليمية المحلية بالكامل بالإضافة إلى تكييف هذه المنظومة بما يتوافق مع حاجات الواصلين الجُدُد. إذ ثمّة حاجة مُلحّة إلى برنامج التَّعلم المسرَّع من أجل تعويض الآثار الناجمة عن الانقطاع عن التعليم. كما يحتاج المعلمون إلى الدعم من أجل التصدّي لمجموعة واسعة من التحديات التي لا تتعلق بطلابهم فحسب بل بظروف العمل أيضًا. وينبغي الاعتراف بمؤهلات اللاجئين العلمية وتعليمهم السابق لتجنب ضياع الإمكانات.


    The report profiles the encouraging efforts of countries – including those with limited resources, such as Chad, Ethiopia, Rwanda and Uganda – to bring refugees into national education systems. However, it shows too that only a third of the global cost of refugee education is currently covered and that host countries also require international financial support that permits them to bridge short-term humanitarian assistance and long-term development aid.

    كما يقدّم التقرير موجزًا للجهود المشجعة التي بذلتها البلدان بما فيها الدول ذات الموارد المحدودة من أجل دمج اللاجئين في المنظومة التَّعليمية الوطنية. ومع ذلك، يبين التقرير أنّ ما يُغطّى حاليًا من التكلفة العالمية المخصصة لتعليم اللاجئين لا يتعدّى الثلث وأن البلدان المستضيفة تتطلّب أيضًا الدعم المالي الدولي الذي يسمح لها بردم الفجوة بين المساعدات الإنسانية قصيرة الأمد والمعونات الإنمائية بعيدة الأمد.

    The report authors reminds policymakers of the power that education has to help societies manage the opportunities and challenges posed by migration and displacement: by challenging prejudices, by fostering social cohesion through curricula that respect past history and current diversity, by recognising the contributions made by migrants and refugees, by promoting openness to multiple perspectives and by encouraging critical approaches.

    ويذكّر التقرير صانعي السياسات بالقدرة التي يمتلكها التعليم والتي تساعد المجتمعات على إدارة الفرص والتحديات الناجمة عن الهجرة والتَّهجير وذلك من خلال التصدّي للتعصب وتعزيز التماسك الاجتماعي عن طريق المناهج الدراسية التي تحترم التاريخ الماضي والتنوّع الحالي ومن خلال الاعتراف بمساهمات المهاجرين واللاجئين وتعزيز الانفتاح نحو وجهات النظر المتعددة وتشجيع النهج النقديّة.

    Access the full report and information about global launch events and discussions at http://gem-report-2019.unesco.org/.

    يمكنك الوصول إلى التقرير الكامل والمعلومات حول احتفالات الانطلاقة العالمية والمناقشات من خلال الرابطhttp://gem-report-2019.unesco.org/ .

    Last edited by Mohammed; 03-02-2019, 02:13 PM.

  • #2

    على الرغم من معالجته لجميع أنواع حركات السكان، يشدّد التقرير العالمي لرصد التعليم على أنّ طالبي اللجوء واللاجئين هم الأكثر عرضة لخطر الخسارة في التعليم.
    يتعامل التقرير.....مع جميع أنواع تحركات السكان، لكنَّه مع ذلك يرصد.....

    ويذكّر التقرير صانعي السياسات بالقدرة التي يمتلكها التعليم والتي تساعد المجتمعات
    (مشكلة إقحام حرف الواو)
    ويذكّر التقرير صانعي السياسات بقدرةالتعليم على مساعدة المجتمعات...


    Comment


    • Rand
      Rand commented
      Editing a comment
      Thanks for your notes.

What's Going On

Collapse

There are currently 16309 users online. 1 members and 16308 guests.

Most users ever online was 84,330 at 07:54 PM on 02-03-2023.

About us
The Virtual School for Translation and Arabic Related Arts (JEEMARA) is a place for trainees and professionals to meet and discuss issues related to their self-development.
Important Links
Follow us
Privacy Policy
BACK TO TOP
Working...
X