Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Technical] ترجمة طرح عطاء فني لمحابس المياه

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Technical] ترجمة طرح عطاء فني لمحابس المياه




    عطاء رقم 1 / ع / 2011

    توريد محابس فصل عدادات مياه

    تعلن شركة مياه العقبة للشركات المصنعة و الوكلاء و الموزعين المعتمدين في الأردن عن طرح العطاء رقم 1 /ع/ 2011 و الخاص بتوريد محابس فصل عدادات مياه قياس 3/4".

    المواصفات
    محبس فصل عداد مياه 3/4" قابل للإغلاق بواسطة آلية غير قابلة للتقليد أو التدخل من جهة غير مخولة و يكون المحبس قابل للختم بواسطة سلك تختيم قطر 0.9 ملم على الأقل و تكون مادة المحبس من النحاس و يفضل أن يكون من النحاس المطلي.

    الشـروط

    1. يتم تقديم ثلاث عينات مجانية غير مستردة للفحص و التقييم


    2. الكمية المطلوبة 35000 قطعة .


    3. يتعهد المناقص الفائز بعدم تزويد أي جهة داخل المملكة الأردنية الهاشمية بهذا المحبس إلا بموافقة خطية من شركة مياه العقبة.


    4. يتم تقييم العروض المقدمة حسب المعايير ادناه و بالوزن المبين لكل منها:
    أ*- السعر : 50 درجة.
    ب*- المواصفات : 30 درجة.
    ت*- نتيجة التجربة : 20 درجة.


    5. يتم ختم و توقيع كافة وثائق العطاء و تقدم ضمن العرض كاملة و يحق للمناقص أن يقدم أي وثائق أو معلومات يرى أنها ضرورية لتوضيح عرضه وعليه أن يكتب عنوانه الكامل والدقيق في عرضه كصندوق البريد و أرقام الهاتف و الفاكس وعليه إبلاغ الشركة خطياً بأي تعديل على عنوانه و تعتبر حميع المكاتبات المرسلة له على عنوانه المذكور في عرضه كأنها وصلت فعلاً و سلمت في حينها .


    6. يجهز العرض بحيث يكون خال من أي شطب أو تعديل أو إضافة وإذا اقتضت الحاجة ذلك يجب على المناقص التوقيع بالحبر الاحمر بجانب الشطب أو التعديل أو الإضافة و عليه بيان السعر رقماً و كتابة والوحدة و السعر الاجمالي .


    7. يطلب من المناقص تقديم كفالة دخول عطاء بقيمة 6000 دينار ذلك على شكل كفالة بنكية أو شيك مصدق ويوضع في مغلف مالي مستقل يرفق مع عرضه و بخلافه يستثنى العرض.

    8. يقدم المناقص عرضين فني ومالي في مغلف واحد مغلق بإحكام و يدرج عليه اسم الشركة و عنوانها مع اسم و عنوان المناقص الكامل ورقم العطاء وتاريخ الغلق .


    9. يجب ان يكون العرض المقدم سارياً وغير جائز الرجوع عنه لمدة لاتقل عن (90) يوم من تاريخ اخر موعد لتقديم العروض وعلى المناقص ان يبلغ الشركة خطياً بعدم رغبته في تمديد عرضه قبل انتهاء المدة المحددة اعلاه بعشرة ايام على الاقل والا يعتبر عرضه ساري المفعول لحين صدور قرار الاحالة.


    10. يتم وضع العروض في صندوق العطاءات الموجود في الشركة.


    11. آخر موعد لاستلام العروض هو الساعة الثانية من بعد ظهر يوم الأربعاء الموافق 26 / 1 / 2011 ولاتقبل أي عروض ترد بعد هذا التاريخ.


    12. في حالة رغب المناقص بتقديم اكثر من عرض لاكثر من نوع أو موديل، فيجوز ذلك. شرط أن يقدم كل عرض بشكل منفصل تماماً عن العروض الأخرى، بحيث يعامل كل منها بمعزل عن العروض الأخرى.


    13. يتم فتح العروض في قاعة الاجتماعات بحضور المناقصين أو من يمثلهم.


    14. يقدم المناقص الفائز كفالة حسن تنفيذ قدرها 10% من قيمة العطاء. تعاد اليه بعد التوريد والاستلام و القبول الفني لكامل الكمية المطلوبة.


    15. يتم توقيع الاتفاقية من قبل صاحب العرض الفائز او من ينوب عنه قانونيا خلال عشرة ايام من تاريخ تبليغ المتعهد بالاحالة ويحق للشركة مصادرة كفالة الدخول اذا تخلف عن توقيع الاتفاقية بالموعد المحدد.


    16. يرفق مع كل عرض العينات المذكورة في الفقرة رقم 1 مع مواصفات فنية لمحبس الفصل المعروض ويستبعد اي عرض لا يشمل عينة أو مواصفات فنية.


    17. لا يجوز للمناقص الفائز أن يتنازل لأي شخص آخر عن كل أو أي جزء من العقد دون الحصول على أذن خطي من الشركة مع الاحتفاظ بكامل حقوق الشركة وفقاً لقرار الاحالة و العقد.


    18. تكون عملية تنزيل المواد الموردة من ظهر الشاحنات الناقلة إلى مستودعات شركة مياه العقبة او الى الموقع من مسؤولية و على نفقة المورد.


    19. يكون تغليف و تحزيم المواد الموردة على مستوى تجاري جيد يلائم طبيعة و مسافة الشحن و تبقى جميع مواد التغليف ملكية الشركة، ما لم يذكر خلاف ذلك في الإتفاقية أو أمر الشراء.


    20. في حال تأخر أو عدم إيفاء المناقص بإلتزاماته في مدة التوريد المقررة ,تقوم الشركة بفرض غرامة مالية لا تقل عن 0.5% نصف بالمائة من قيمة التعهد المتأخر دون إنذار عن كل أسبوع لمدة لاتزيد عن شهرين مالم يتفق على غير ذلك.



    21. وفي حال تجاوز التأخير لمدة شهرين، للشركة الحق بمصادرة كفالة حسن التنفيذ و تسييلها أو أي جزء منها بحيث لا يقل عن 10 % من قيمة المواد المتبقية غير الموردة و للشركة شراء الجزء المتبقي من مناقص آخر على حساب المناقص الناكل. و تحميله فروق الأسعار وأي خسارة أو مصاريف أو ضرر يلحق بالشركة دون الحاجة الى أي إنذار, ولايحق للناكل الاعتراض على ذلك.


    22. في حال تأخر المناقص بسبب الظروف القاهرة (FORCE MAJURE) على المناقص تقديم اشعار خطي وفوري الى الشركة بالظروف والاسباب التي تمنع من تنفيذ الالتزام أو التأخير في الوفاء به و تقديم كل ما يثبت ذلك و تكون القوى القاهرة المؤقتة من مبررات التأخير و يجب الوفاء بعد زوالها و تكون القوى القاهرة الدائمة من مبررات عدم الوفاء وتقوم لجنة العطاءات بدراسة هذه القوى و مدى تأثيرها على تنفيذ العقد.


    23. يجب أن تكون المواد الموردة جديدة (Brand New) و حديثة الإنتاج وعلى المناقص تقديم شهادة منشأ بالمواد والموردة.


    24. للشركة الحق بفحص المواد الموردة للتأكد من مطابقتها للمواصفات لدى الجمعية العلمية الملكية أو أية جهة معتمدة أخرى وفي حال ثبوت مخالفة هذه المواد للمواصفات يتحمل المورد تكاليف الفحص ورفع جميع المواد المخالفة.


    25. للشركة الحق بتجزئة الاحالة أو الغاء العطاء دون بيان الاسباب و بدون أي تبعات قانونية أو مالية و حسب ما تقتضيه مصلحة الشركة.


    26. طوابع العقد ورسوم الاحالة تعود على الشركة الفائزة بالعطاء.


    27. ان استلام المواد الموردة من قبل الشركة و فحصها من قبل لجنة الاستلام أو أي جهة أخرى لا يعفي المورد من مسؤوليته تجاه هذه المواد طيلة فترة الضمان وللشركة الحق باعادتها و الشراء على حسابه اذا تبين خلال استخدامها وجود عيب أو خلل مصنعي.


    28. يفضل إرفاق شهادات الجودة للشركات الصانعة للمواد الموردة.


    29. للشركة الحق بطلب أي شهادات أو معلومات تراها ضرورية للتاكد من جودة المواد الموردة.


    30. للشركة الحق بالاحالة على الأنواع الجيدة من المواد بناءاً على التجربة السابقة و/أو على الاختبارات اللازمة للتأكد من جودة المواد, و الشركة غير ملزمة بالإحالة على أرخص الأسعار.


    31. للشركة الحق بفحص جزء من المحابس الموردة أو جميعها, و تحتسب نسبة الرسوب من مجموع عدد العينات المفحوصه, و بناءاً عليه:
    أ*- إذا كانت نسبة الرسوب أقل من 15%، فللشركة حسم نسبة من ثمن المحابس كما تقرره لجنة العطاءات و المشتريات لديها.
    ب*- إذا وصلت نسبة الرسوب الى 15% أو زادت عنها، فللشركة الحق بإعادة كامل الكمية الموردة الى المورد, و في هذه الحالة للمورد استبدال الكمية بمحابس أخرى خلال شهرين من تاريخ الإعادة أو إلغاء الاتفاقية، و في هذه الحالة تقوم الشركة بمصادرة و تسييل كفالة حسن التنفيذ.


    32. تسوى جميع الخلافات و التي لا يمكن تسويتها بالطرق الودية بين الطرفين عن طريق إحالتها إلى التحكيم وفقاً لقواعد التحكيم التجاري المعمول بها في المملكة الأردنية الهاشمية ، وبحسب الأصول و الإجراءات القانونية المتعارف عليها.


    33.. يكون هذا العطاء خاضعاً لجميع البنود الواردة أعلاه في كل الأحوال والظروف






    Tender No. 1 / P / 2011

    Supply of lockable bull valves for water meters

    Aqaba Water Company (AWC) announces to the manufacturers, dealers and authorized distributors in Jordan Tender No. 1/G/2011 in respect of the supply of lockable bull valves for water meters (measure ¾”).

    Specifications
    Lockable bull valve for water meters 3/4" that can be closed by non- immitatable device or interference from a non-authorized party. The valve can be sealed by a sealing wire of a diameter not less than 0.9 mm and the valve's material is made of copper, preferably plated copper.

    Terms and Conditions
    1. Three non redeemable samples must be submitted free of charge for the purposes of inspection and evaluation purposes
    2. Total number of required valves is 3,500
    3. The successful bidder shall refrain from providing any other party in the Hashemite Kingdom of Jordan with this valve except with a prior written consent by Aqaba Water Company.
    4. Submitted offers are evaluated according to the following criteria:
    a. Price: 50 Points
    b. Specifications: 30 Points
    c. Testing results: 20 Points
    1. All of the tender’s documents shall be signed, sealed, and submitted in full along with the offer. The bidder may submit any other information or document which he deems necessary to further explain his offer. He shall write down his full address as accurately as possible indicating such contact details as postal box, phone or facsimile numbers. He shall also inform QWC of any changes to his address. All communications to this address shall be assumed to have reached the bidder in a timely manner.
    2. The proposal shall be prepared free of any crossing out, amendment or addition. Should it be necessary to affect such changes, the bidder shall sign in red ink beside any such crossing out, amendment or addition. Prices, units and totals shall be indicated in numbers and letters.
    3. Bidders shall be requested to submit a financial guarantee worth JD6000 in the form of a banking guarantee or a certified check, which shall be deposited in independent financial envelope enclosed with the proposal. Failure to comply with this provision shall invalidate the offer.
    4. A bidder shall submit two offers, technical and financial, in one sealed envelope indicating the number of his company and address, the full name and address of the bidder, the date of bidding and the closing date.
    5. The submitted offer shall be valid and irrevocable for a period of no less than 90 days as of the last day of the tender. Should the bidder wish to request an extension, he shall submit a request to AWC at least ten days ahead of the deadline, otherwise his offer shall be deemed valid until the issuance of the bidding decision.
    6. Offers shall be deposited in the tender’s box at AWC’s headquarters.
    7. Deadline for receiving offers is 12:00 p.m on Wednesday 26/1/2011. Any offer received thereafter shall be neglected.
    8. The bidder may submit more than one offer corresponding to more than one tendered type or model provided that each offer shall be submitted separately from other ones as each shall be treated separately.
    9. Offers shall be opened in the meeting room in the presence of bidders or their representatives.
    10. The successful bidder shall despite a legal performance bond amount worth 10% of the value of the offer. This amount shall be refundable after procurement, delivery and technical acceptance of the whole requested amount.
    11. An agreement shall be made with the successful bidder or his representative within ten days of the day in which the successful bidder is informed of his winning the tender. AWC shall have the right to seize the bidding guarantee should the successful bidder fail to sign the agreement on time.
    12. Each offer shall be accompanied with the samples mentioned above in Clause (1) along with the technical specifications of the offered lockable bull valves. Offers shall be excluded if failing to comply with this provision.
    13. The successful bidder may not waiver to any third person the contract or any part thereof without prior written consent of AWC, which shall preserve all its rights in accordance with the bidding decision and contract.
    14. Unloading cargo from trucks to AWC’s storehouses shall or on work site shall be the sole responsibility of the supplier and at his own expense.
    15. The packaging of the procured material shall be on a commercial level that suits the nature and distance of freight. All packaging material shall be the property of AWC unless otherwise specified in the agreement or the purchase order.
    16. If the successful bidder delays or fails to fulfill his obligations within the specified procurement period, AWC shall without a prior notice impose a fine not less than 0.5% of the delayed bidding value for each week and for a period not more than two months unless otherwise is agreed.
    17. Should the delay exceed the period of two months, AWC shall have the right to seize the performance guarantee and liquidate it in full or any part thereof provided that it shall not be less than 10% of the value of the remaining non-procured material. AWC shall have the right to buy the remaining part of the material from another bidder at the expense of the abstained bidder, who shall bear the difference between the prices or any other losses, expenses or damages incurred by AWC without prior notice, to which the abstained bidder shall not have the right to object.
    18. If the bidder is unable to perform any of his obligations under the bidding contract by reason of force majeure, he shall immediately notify AWC in writing of those conditions and reasons preventing him from or causing him delays in fulfilling his obligations, attested to by corroborative evidence. Temporary force majeure shall be a justified reason for delays in fulfilling the obligations that shall be met once the force majeure is over. Permanent force majeure shall justify non-fulfillment of the obligations. The bidding committee shall examine the reported force majeure to evaluate its effect on the performance of the contract.
    19. Procured material shall be brand new, in testimony of which the bidder shall produce a certificate of origin of the procured material.
    20. AWC shall have the right to inspect the procured material to check their compatibility with accredited standards by the Royal Scientific Society or any other accredited authority. If the procured material fails such inspection tests, the supplier shall bear the expenses arising from inspection and removal of the non-compliant material.
    21. AWC may, where it lies in its interest, fragment or cancel the tender without giving any reasons and without enduring any legal or financial liabilities.
    22. Duty stamps and bidding fees are paid by the successful bidder.
    23. The receiving by AWC of the procured material and its inspection by the receiving committee or any other party does not relieve the supplier of his responsibility towards such material throughout the warranty period. AWC shall have the right to return the said material and purchase other one at the expense of the supplier in case it is proven to be defective or to have a manufacturing defect.
    24. It is preferable to submit quality certification for the manufacturers of the procured material.
    25. AWC shall have the right to request any certificate or information it deems necessary to verify the quality of the procured material.
    26. AWC shall have the right to assign the tender on good types of material in light of previous experience therewith and/or in light of necessary inspection tests conducted for verifying the quality of material. AWC shall not be bound to accept the cheapest price.
    27. AWC shall have the right to inspect the procured valves partially or fully, and may calculate the failing points from the total inspected titles in light of which:
    28. a. If the failing percentage is less than 15%, AWC may make a pro rata deduction from valve’ price as deemed appropriate by AWC’s tender and procurement committee. b. Should the filing point reach 15% or more, AWC shall have the right to return the whole bulk of material to supplier, in which case the supplier may either replace the returned material with other valves within two months of the returning date or cancel the agreement. In the latter case, AWC shall seize and liquidate the performance guarantee.
    29. In the case of disputes that cannot be resolved in amicable ways, such disputes shall be resolved through arbitration per the effective commercial arbitration rules observed in the Hashemite Kingdom of Jordan in accordance with duly recognized legal procedures and measures.
    30. The subject tender shall be subject to all clauses mentioned above in all cases and under all circumstances.
    Last edited by Mohammed; 01-01-2018, 09:55 PM.
    للمشاركة في االدروس اضغط هنا
    https://bit.ly/2UkZVs4

    Contact me: hi@arabinterpreters.com

Unconfigured Ad Widget

Collapse

What's Going On

Collapse

There are currently 1452 users online. 9 members and 1443 guests.

Most users ever online was 2,917 at 08:09 PM on 04-07-2019.

Working...
X