Announcement

Collapse
No announcement yet.

قرار حول قانون العقوبات- الحض على الفجور الخ

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Provisions] قرار حول قانون العقوبات- الحض على الفجور الخ



    الفصل الثاني


    في الحض على الفجور والتعرض للأخلاق والآداب العامة
    المادة (309) تعريف بيت البغاء
    يراد ببيت البغاء في هذا الفصل: كل دار أو غرفة أو مجموعة من الغرف في أي دار تقيم فيها أو تتردد إليها امرأتان أو أكثر لأجل مزاولة البغاء.
    المادة (310) الحض على الفجور
    يعاقب بالحبس من شهر إلى ثلاث سنوات وبغرامة من خمسة دنانير إلى خمسين ديناراً كل من قاد أو حاول قيادة:
    1. أنثى دون العشرين من العمر ليواقعها شخص مواقعة غير مشروعة في المملكة أو في الخارج، وكانت تلك الأنثى ليست بغياً أو معروفة بفساد الأخلاق، أو
    2. أنثى لتصبح بغياً في المملكة أو في الخارج، أو
    3. أنثى لمغادرة المملكة بقصد أن تقيم في بيت بغاء أو أن تتردد إليه، أو
    4. أنثى لتغادر مكان إقامتها العادي في المملكة ولم يكن ذلك المكان بيت بغاء، بقصد أن تقيم في بيت بغاء في المملكة أو في الخارج أو أن تتردد إليه أو لأجل مزاولة البغاء، أو
    5. شخص لم يتم الخامسة عشرة من عمره لارتكاب فعل اللواط به.
    المادة (311) القيادة الى الفجور بالكره
    يعاقب بالحبس من سنة إلى ثلاث سنوات كل من:
    1. قاد أو حاول قيادة أنثى بالتهديد أو التخويف لارتكاب المواقعة غير المشروعة في المملكة أو في الخارج.
    2. قاد أنثى ليست بغياً أو معروفة بفساد الأخلاق بواسطة ادعاء كاذب أو بإحدى وسائل الخداع ليواقعها شخص آخر مواقعة غير مشروعة.
    3. ناول أنثى أو أعطاها أو تسبب في تناولها عقاراً أو مادة أو أشياء قاصداً بذلك تخديرها أو التغلب عليها كي يمكن بذلك أي شخص من مواقعها مواقعة غير مشروعة.
    المادة (312) عقوبة اعداد او ادارة او ملكية بيت البغاء
    يعاقب بالحبس حتى ستة أشهر أو بغرامة حتى مائة دينار أو بكلتا العقوبتين كل من:
    1. أعد بيتاً للبغاء أو تولى إدارته أو اشتغل أو ساعد في إدارته، أو
    2. كان مستأجراً منزلاً أو متولياً شؤونه وسمح باستعمال ذلك المنزل أو باستعمال أي قسم منه كبيت للبغاء وهو عالم بذلك، أو
    3. كان مالكاً منزلاً أو وكيلاً لمالكه وأجر ذلك المنزل، أو أي قسم منه مع علمه بأنه سيستعمل كبيت للبغاء أو اشترك عن قصد في استعماله المستمر كبيت للبغاء.
    المادة (313) عقوبة مالك او مستأجر منزل مهيأ للبغاء
    1. إذا أدين مستأجر منزل لتهيئته بيتاً للبغاء في ذلك المنزل أو في أي قسم منه أو لتوليه إدارته أو لاشتغاله أو مساعدته أو لسماحه عن علم منه باستعمال المنزل أو أي قسم منه كبيت للبغاء، يجوز للمحكمة أن تصدر قراراً بفسخ عقد الإجارة وتخلية المأجور وتسليمه للمالك.
    2. وإذا أدين مالك منزل بتهمة من التهم المذكورة في الفقرة السابقة فللمحكمة أن تأمر بإقفال ذلك المنزل وفقاً للمادة (35) من هذا القانون.
    المادة (314) عقوبة السماح للأولاد بين سن 6 - 16 بالإقامة في بيت البغاء
    كل من كان معهوداً إليه العناية بولد يتراوح عمره بين الست سنوات والست عشرة سنة، وسمح له بالإقامة في بيت بغاء أو بالتردد عليه، يعاقب بالحبس حتى ستة أشهر أو بغرامة حتى عشرين ديناراً.
    المادة (315) الاعالة في المعيشة على كسب البغي
    1. كل شخص ذكر يكون معوله في معيشته كلها أو بعضها على ما تكسبه أي أنثى من البغاء، يعاقب بالحبس من ستة أشهر إلى سنتين.
    2. إذا ثبت على شخص ذكر أنه يساكن بغياً أو أنه اعتاد معاشرتها أو أنه يسيطر أو يؤثر على حركاتها بصورة يظهر معها أنه يساعدها أو يرغمها على مزاولة البغاء مع شخص آخر أو على مزاولته بوجه عام، يعتبر أنه يعول في معيشته على كسب البغي وهو عالم بذلك، إلا أن يثبت خلاف ذلك.
    المادة (316) المساعدة او الارغام على مزاولة البغاء
    كل امرأة يثبت عليها أنها ابتغاء للكسب تؤثر على حركات بغي بصورة يظهر معها بأنها تساعد تلك المرأة أو ترغمها على مزاولة البغاء مع شخص آخر أو على مزاولة البغاء بوجه عام، تعاقب بالحبس حتى سنة أو بغرامة حتى خمسين ديناراً.
    المادة (317) ارغام امرأة على البغي
    يعاقب بالحبس مدة شهرين إلى سنتين كل من استبقى امرأة بغير رضاها:
    1. في أي مكان ليواقعها رجل مواقعة غير مشروع سواء أكان هذا الرجل شخصاً معيناً أو غير معين، أو
    2. في بيت البغاء.
    المادة (318) الارغام على الاستمرار في البغي
    إذا وجدت امرأة في منزل ليواقعها شخص مواقعة غير مشروعة أو وجدت في بيت البغاء، يعتبر الشخص أنه استبقاها في ذلك المنزل أو بيت البغاء إذا امتنع عن إعطائها أي شيء من ألبستها أو مالها قاصداً بذلك إرغامها أو حملها على البقاء في ذلك المنزل أو بيت البغاء.






    Chapter II

    Incitement to Debauchery and Violation of Public Ethics and Morals



    Section (309) Definition of "Brothel House"

    For the purposes of this chapter, a "Brothel House" means any house, room or a group of rooms in any house resided in or commuted to by two women or more to engage in prostitution.

    Section (310) Incitement to Debauchery

    Any person shall be sentenced to imprisonment for a term ranging from one month to three years and by a fine ranging from 5 to 50 Dinars if he/she pimps or attempt to pimp:

    1. a female under the age 20 to be engaged with an illegitimate sexual intercourse by another person in the Kingdom or abroad, provided that such a female is not a prostitute or not known to be morally corrupt;

    2. A female to be a prostitute inside or outside the Kingdom;

    3. A female to leave the Kingdom for the purpose of residing in or commuting to a brothel house;

    4. a female to leave her ordinary place of residence in the Kingdom, which is by no means a brothel house, for the purpose of residing in or commuting to a brothel house inside or outside the Kingdom; or,

    5. A person under the age of 15 to commit acts of sodomy.

    Section (311) Pimping to Debauchery by Coercion

    Any person shall be sentenced to imprisonment for a term ranging from one year to three years if he/she:

    1. Pimps or attempts to pimp a female by coercion or intimidation to commit illegal acts of debauchery inside or outside the Kingdom;

    2. pimps a female who is not a prostitute or who is not known to be morally corrupt by resorting to making false claims or by means of other ways of deception leading another person to illegitimately have sexual intercourse with her; or

    3. Administered a drug to a female or causing her to take in a drug or any such substance with intent to cause her to be drugged or subdued to enable another person to illegally have sexual intercourse with her.

    Section (312) Penalty for Setting up, Running or Owning a Brothel House

    Any person shall be sentenced to imprisonment for a term up to six month, by fine of up to 100 Dinars or by both penalties if he/she:

    1. Set up, ran or helped in running a brothel house;

    2. rented, ran or allowed using a house or any part thereof as a brothel house against his own knowledge; or,

    3. Owns a house or acts as a representative for that house and rented it or any part thereof knowing that it will be used as a brothel house, or intentionally participated in its continuous use as a brothel house.

    Section (313)

    1. If a house tenant is convicted of using the rented house or any part thereof for prostitution, or of running, occupying, extending help to, or permitting, against his own knowledge the use of the house or any part thereof as a brothel house, the court may issue a decision to terminate the lease contract, evacuate the rented property and hand it down to its owner.

    2. If a house owner is convicted of any of the charges mentioned in the aforementioned sub-section, the court may order to close down the said house in accordance with Section (35) hereof.

    Section (314) Penalty for Permitting Children Aged from 6 to 16 to Reside in a Brothel House

    Any person assigned to provide care for a child whose age is between 6 and 16 years old and has permitted his/her residence in or commuting to a brothel house shall be sentenced to imprisonment for a term up to six month or by fine of up to 20 Dinars.

    Section (315) Earning Livelihood from Prostitutes

    1. Any male person who lives off all or a portion of prostitute's earnings shall be sentenced to imprisonment for a term ranging from six months to two years.

    2. If a male person is proven to have accommodated a prostitute, have been accustomed to having sexual intercourse with her, or have exercised power or influence on her mobility in the manner that shows that he is helping or coercing her to practice prostitution either with another specific person or with men in general, shall, unless otherwise proven, be construed to be earning his livelihood from prostitutes.

    Section (316) Extending Help of Exercising Coercion for Practicing of Prostitution

    Any woman proven to have, for the sake of attaining gains, affected the mobility of a prostitute in the manner that shows she is helping or coercing that women to practice prostitution with another person or to practice prostitution in general shall be sentenced to imprisonment for a term up to one year or by a fine of up to 50 Dinars.

    Section (317) Coercing a Woman to Practice Prostitution

    Any person shall be sentenced to imprisonment for a term ranging from two months to two years if he/she retains a woman against her consent:

    1. in any place to make her illegitimately have sex with another man, be he specific or otherwise non-specific; or,

    2. in a brothel house.

    Section (318) Coercion to Continue the Practice of Prostitution

    If a woman is found in a house for the sake of allowing another person to illegitimately have sexual Intercourse with her, or if she is found in a brothel house, the person shall be construed to have retained her in that house or brothel if that refrains from giving her any of her garments or money with the intent to coerce her to stay in that house or brothel.


    للمشاركة في االدروس اضغط هنا
    https://bit.ly/2UkZVs4

    Contact me: hi@arabinterpreters.com

Unconfigured Ad Widget

Collapse

What's Going On

Collapse

There are currently 1291 users online. 6 members and 1285 guests.

Most users ever online was 2,917 at 08:09 PM on 04-07-2019.

Working...
X