Announcement

Collapse
No announcement yet.

8 Secrets to an Amazing Life

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [General] 8 Secrets to an Amazing Life

    Everyone wants an amazing life, one that they can say is meaningful and exciting, but of course that phrase meaningful and exciting means different thing to different people. Whatever the phrase means to you, It’s highly unlikely that you will get such an amazing life without spending the time to work on some of the basic principles.
    If we don’t there will always be things that get in the way of us achieving the life, we want. Distractions, less important goals, a lack of resources are all things that can get in the way of living the amazing and meaningful life that we wish for ourselves. But the biggest of all challenges that we must overcome is the lack of a clearly defined objective, but like all challenges, with a little effort it can be overcome.
    To live an amazing and meaningful life you must spend your time, energy, and focus in an intentional manner
    Create an amazing life that’s meaningful and exciting to you:
    1. Remove the unnecessary. Too many responsibilities and distractions are obstacles to an amazing life. Get rid of anything that takes up time or space and doesn’t provide a worthwhile return. If you choose to keep something in your life it should be because it’s important to you and not just because it’s there.
    2. Decide on your priorities. You might not be able to walk on Mars, climb Kilimanjaro, become a movie director, and be Head of Cardiology at John Radcliffe hospitals. However, you can accomplish some pretty amazing things over the course of your lifetime. It’s important to narrow your focus to a few priorities. What’s the most important thing to accomplish or experience? Keep your list short.
    3. Build up necessary reserves. Creating an amazing life requires courage. The more your risk, the more courage you require. But imagine if you had plenty of money, time, energy, and support. You’d need much less courage to chase after that amazing life. Fear will have much less influence over your life. Start building reserves in the key areas of your life.
    4. Identify and remove the distractions from your life. It might be the television, the casual friend you’ve been half-heartedly carrying around for 7 years, or the goals that only interest you moderately. Warren Buffett often advises people to make a list of their top 10 priorities in order of importance. He then says to avoid numbers 4-10 like the plague. Those are the things that get in the way of accomplishing the top
    5. Deal with negative thoughts. Big goals and ideas stir up negative thoughts and emotions. Failing to deal with these can cause big challenges down the road. Be committed to expecting the best, finding solutions, and staying positive. Negativity takes the wind out of your sails and fuels procrastination.
    6. Spend your time wisely. There are multiple ways to accomplish any task. Avoid taking the easy path. The easy way is often the long way. Life is short, so choose the shortest path to your amazing life. This is often the most uncomfortable path, but you can handle it. So take the first step and get started
    1. Get started. The first step is often the hardest. You have everything you need to take a meaningful first step. Avoid waiting for some future event to occur. You can do it today, even if you have kids, a limited income, or limited knowledge. Just get started.
    2. It’s not that difficult. There’s really much less competition in the world than you think. Look at how much time the average person wastes at work and at home. Most people fail to prioritize their time. Most people don’t have goals. Most people have too many distractions. When you choose the direction of your life and eliminate distractions, the road is relatively easy. Is your life as amazing and meaningful as you want it to be? It can be. Setting priorities and removing distractions are the keys to creating an amazing and meaningful life. Use your time wisely. There’s still time to live the life you’ve always dreamed of, but it’s important to get started today.




    الكل يرجو حياة رائعة تكون مجديةً ومذهلة في الوقت ذاته. ولكن مما لا شك فيه أن هذين التعبيرَين "مجدية" و "مذهلة" تختلف معانيهما باختلاف نظرة الناس إليهما. ولكن أيًّا كانت المعاني التي يحملها كلا التعبيرَين فإنه يصعب الوصول إلى مثل هذه الحياة دون أن يمضي الشخص قسطًا وفيرًا من وقته على تحسين عدّة مبادئ أساسية.

    فإن لم نكن نحن العائق في الطريق إلى الحياة المجدية التي نتمناها لأنفسنا سيكون هنالك دومًا أمورًا أخرى تعيقنا عن الوصول إليها كالمشتتات والأهداف المتواضعة ونقص الموارد. ولكن غياب الهدف المحدد بوضوح هو أكبر تلك التحديات. وككل التحديات الأخرى يمكننا التغلب عليها بقليل من الجهد.

    ومن أجل أن تحظى بحياة مجدية ورائعة ينبغي لك أن تبذل وقتك وطاقتك وتركيزك بطريقة متعمدة ومقصودة.
    ابدأ طريقك نحو حياة مجدية ورائعة:

    1. تخلص من كل ما هو غير ضروري: الكثير من المسؤوليات والمشتتات تكون في الحقيقة عوائق في طريقنا نحو الحياة الرائعة التي نتوق لها. لذا ينبغي لك أن تتخلص من أي أمر يأخذ من وقتك وجهدك دون أن يعود عليك بفائدة تُرجى. وإذا ما قررت أن تُبقي على أمر ما في حياتك فيجب أن يكون ذلك لأنه مهم بالنسبة لك وليس لأنه متاح وحسب.
    2. حدد أولوياتك: ربما لا تستطيع المشي على سطح المريخ أو تسلق قمة كليمنجارو أو أن تصبح مخرجًا سينمائيًا أو رئيسًا لقسم أمراض القلب في مستشفيات جون رادكليف. ومع ذلك ما زال بإمكانك القيام ببعض الأمور الرائعة خلال حياتك. ولكن من المهم أن تضيق تركيزك على عدد قليل من الأولويات. اسأل نفسك: ما هي أهم الأمور التي ينبغي تحقيقها أو تجربتها؟ وأيًّا كانت الإجابة احرص على إبقاء القائمة قصيرة>
    3. اتخذ الاحتياطات اللازمة: لا يمكن أن تحيى حياة رائعة بلا شجاعة. فكلما خاطرت أكثر احتجت قدرًا أكبر من الشجاعة. ولكن تخيل لو كنت تملك مزيدًا من المال والوقت والطاقة والدعم, فعندها لن تلزمك الكثير من الشجاعة لتسعى وراء الحياة التي تتمناها. وسيكون للخوف أثرًا ضئيلًا على حياتك. لذا ينبغي لك أن تبدأ ببناء ذخيرة من الاحتياطات في أهم جوانب حياتك.
    4. حدد ما يشتت تركيزك وتخلص منه: ثمة الكثير من الأمور التي تشتت جهدك وتسلب طاقتك كمشاهدة التلفاز أو الاستمرار في صداقة سطحية تعتريك مشاعر الفتور تجاهها منذ سبعة أعوام تقريبًا أو ملاحقة الأهداف التي لا تثير اهتمامك كثيرًا. إذ دائمًا ما ينصح وارن بافيت بإعداد قائمة بأهم عشر أولويات وترتيبها وفقًا لأهميتها ثم استبعاد الأولويات من 4-10 وكأنها وباء يجب التخلص منه. فبالنسبة له تشكل هذه الأولويات عائقًا أمام تحقيق الأولويات الثلاثة الأولى.
    5. تصدى للأفكار السلبية: غالبًا ما تبعث الأهداف العظيمة مشاعرًا وأفكارًا سلبية. ويمكن أن يؤدي الفشل بالتصدي لها إلى تحديات كبيرة طوال الطريق. لذلك عاهد نفسك على توقع الأفضل وأوجد حلولًا جديدة وحافظ على الروح الإيجابية في داخلك. فالسلبية تسلب الريح من أشرعتك ولا تؤدي إلا إلى مزيد من التسويف.
    6. اقضي وقتك بحكمة: ثمة الكثير من الطرق لإنجاز أي مهمة. احرص على تجنب الطرق السهلة فهي غالبًا ما تكون طويلة على عكس ما توحي به. واختر أقصر الطرق لحياتك الرائعة فالحياة قصيرة. صحيح أن الطرق القصيرة صعبة ولا تعرف الراحة ولكنك تستطيع التغلب على ذلك. خذ الخطوة الأولى وابدأ طريقك.
    7. ابدأ: الخطوة الأولى هي الأصعب دومًا. لديك كل ما تحتاجه لتخطو خطوتك الأولى. توقف عن انتظار المستقبل وما يحمله من أحداث. يمكنك أن تبدأ حتى لو كان لديك أولاد أو كان دخلك أو معرفتك محدودة. كل ما عليك فعله هو أن تبدأ الآن.
    8. ليس الأمر بالصعوبة التي يبدو عليها: هنالك منافسة أقل بكثير مما تظن في هذا العالم. انظر كم من الوقت يضيعه الفرد العادي في العمل والبيت. فمعظم الناس يفشلون في تحديد أولوياتهم وتنظيم وقتهم. كما أن غالبية الناس لا يملكون أهدافًا لتحقيقها ولديهم الكثير من المشتتات. فعندما تختار طريق حياتك وتبعد عنه المشتتات بأنواعها سيكون الطريق سهلًا إلى حد ما.
    هل حياتك رائعة ومجدية كما تريد لها أن تكون؟ يمكنها أن تكون كذلك. إذ إن الطريق لمثل هذه الحياة يبدأ بتحديد الأولويات والتخلص من المشتتات. استخدم وقتك بحكمة فما زال بإمكانك أن تعيش الحياة التي لطالما حلمت بها، ولكن من المهم أن تبدأ اليوم.

    Last edited by Mohammed; 01-14-2018, 11:40 AM.

  • #2

    ترجمة جميلة وسلسلة
    سلمت الانامل

    للمشاركة في االدروس اضغط هنا
    https://bit.ly/2UkZVs4

    Contact me: hi@arabinterpreters.com

    Comment


    • Guest's Avatar
      Guest commented
      Editing a comment
      An awesome subject and an awesome translation, bravo Rand

  • #3

    يمكنك المحافظة عل التنسيق بالعربية بتظليل النص ثم الضغط على الزر ض في القائمة وبعدها الضغط على إشارة السهم.
    وعند الدلالة على النص الاصلي ضعي الرمز التالي

    PHP Code:
    :souce
    وللدلالة على النص المترجم ضعي الرمز التالي
    PHP Code:
    :target


    للمشاركة في االدروس اضغط هنا
    https://bit.ly/2UkZVs4

    Contact me: hi@arabinterpreters.com

    Comment

    Unconfigured Ad Widget

    Collapse

    What's Going On

    Collapse

    There are currently 1291 users online. 6 members and 1285 guests.

    Most users ever online was 2,917 at 08:09 PM on 04-07-2019.

    Working...
    X