Announcement

Collapse
No announcement yet.

Origins of human rights

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Origins of human rights

    The original sample for this translation comes from:
    https://www.humanrights.gov.au/human...rights-origins


    Many principles of international human rights law have their roots in ancient societies and religions.

    Confucian thought is based around the teachings of Confucius, an ancient Chinese philosopher. In Confucian belief, individuals in society are dependent on each other and are encouraged to show respect to all. There is a strong degree of family piety and individuals are obliged to contribute towards a harmonious society.

    Mo Tzu followed from Confucian thought to propose that justice should be administered in society in a humane way so that the interests of all people are met.

    A similar perspective can be found in Islam where people are obliged to provide for Allah, each other and to cultivate well being.

    Similarly, Buddhist teachings promote the value of compassion as a means of ending suffering, with a focus on human rights in the next life as well as the present moment.

    Codes associated with ancient rulers such as Menes, Hammurabi, Draco, Solon and Manu outline standards of conduct for their societies, which existed within limited territorial jurisdictions. Some of these codes have been interpreted as an acknowledgement of human rights.

    In 1200-300 BCE, the scriptures of the ancient Israelites formed the basis of Christian and Muslim thinking. The Ten Commandments outline respect for life and for the property of others. The principle that a person is innocent until proven guilty and the tradition of granting asylum originate in Jewish law.

    In 40-100 CE, Christian beliefs taught equality before God. Followers were urged to feed the hungry, clothe the naked and forgive their enemies.

    The Greek and Roman empires gave free male citizens certain political rights.

    It is therefore important to understand that human rights have originated in many different societies. Their development has occurred through moral and religious codes and through legal frameworks.


    أصل حقوق الإنسان
    تتأصل كثير من مبادئ قانون حقوق الإنسان وتضرب جذورها في المجتمعات والديانات القديمة. فالفكر الكونفوشي مبني على تعاليم الفيلسوف الصيني القديم كونفوشيوس. وجاء في ذلك الفكر أنَّ المجتمع يقوم على أفراد يعتمد بعضهم على بعض وتربطهم علاقات الاحترام المتبادل في بيئة تولي اهتماماً خاصاً ببر الوالدين وتُلزِم الأفراد كافة بالإسهام في بناء التوافق والانسجام في المجتمع. ثم جاء الفيلسوف موزي الذي انطلق من فِكرِ كونفوشيوس ليقول إنَّه لا بد من إنجاز العدالة في المجتمع بإنسانيةٍ تحافظ على مصالح جميع الناس. ويمكن تقفي مثل هذه المنظورات في الإسلام الذي يُلزِم الناس بطاعة الله ويحث على الاحترام المتبادل بين الناس وبناء الرخاء.

    وبالمثل، جاءت تعاليم بوذا من قبل لِتُعلي من شأن قيمة التعاطف والتراحم على أنَّها سبيل لإنهاء المعاناة، مؤكدة على حقوق الإنسان في الآخرة وفي الدنيا على حد سواء. وكذلك القوانين التي ارتبط ذكرها بالحكام القدماء مثل مينس وحمورابي ودراكو وسولون ومانو اشتركت جميعاً بتحديدها لمعايير السلوك في مجتمعاتهم التي كانت تسود في سلطات اختصاص جغرافية محدودة. وقد فُسِّرَت بعض هذه القوانين بالفعل على أنَّها إقرار بحقوق الإنسان واعتراف بها. وفي الفترة ما بين عامي 1200-300 قبل الميلاد، ظهرت الكتب المقدسة لبني إسرائيل لتكون أساساً يرفد الفِكرَين المسيحي والإسلامي في العصور اللاحقة. فقد احتفت الوصايا العشر باحترام الحياة وممتلكات الآخرين. وفي القانون اليهودي، ظهرت أولى النصوص التي ترسخ مبدأ براءة المتَّهم حتى تثبت إدانته، وفيها تتأصل تقاليد منح حق اللجوء. ثم جاءت الديانة المسيحية لتنادي في الفترة ما بين 40 ق.م إلى 100 م بمساواة البشر أمام الرَّب ولتحث أتباعها على إطعام المساكين وكسوتهم ومسامحة الأعداء.

    وكذلك منحت الإمبراطوريتان اليونانية والرومانية مواطنيها الأحرار، من غير الرقيق، بعض الحقوق السياسية. وخلاصة الأمر إنَّ حقوق الإنسان ليست بالشيء الجديد بل هي متأصلة وراسخة في مختلف المجتمعات، ثم ما لبثت أن طُوِّرَت وقُنِّنَت في المُدوَّنات الأخلاقية والشرائع الدينية والقوانين المدنية.

    للمشاركة في االدروس اضغط هنا
    https://bit.ly/2UkZVs4

    Contact me: hi@arabinterpreters.com

Unconfigured Ad Widget

Collapse

What's Going On

Collapse

There are currently 1697 users online. 9 members and 1688 guests.

Most users ever online was 2,917 at 08:09 PM on 04-07-2019.

Working...
X